HOGYAN HIRDESSÜNK ? - A SIKERES HIRDETÉSEK TITKAI – 5 PERCBEN
Szeretné ha minél több érdeklődése legyen ? Segítünk néhány egyszerű tippel!
A Balatonra.hu weboldalon meghirdetett szolgáltatások eddig sok tapasztalatot hozott: megfigyeltük, hogy egyes hirdetések sikeresek, és napokon, belül érkezik érdeklődése, visszajelzése, míg mások sikertelenek, és hónapokig semmi vagy csak kevés érdeklődése lesz. A különbséget a legtöbb esetben az ár/érték arány nem megfelelő beállítása okozza.
Miért fontos ez?
Naponta több ezren keresnek szolgáltatásokat, termékeket az interneten. Aki szép képekkel, jó szöveggel meg tudja ragadni a figyelmet, és reálisan mutatja be (túlzások, füllentések, elhallgatások nélkül), és korrekt piaci áron kínálja szolgáltatását, annak gyorsan híre kel, és az érdeklődések is megindulnak. Ha viszont a túlzó ígéretek miatt sok lesz az olyan érdeklődő, aki a pontatlan hirdetés, sokszor túlzó árak miatt nem lesz vevő, felesleges időrablás mindkét félnek. Nem beszélve arról, ha igénybe veszi a hirdető által kínált szolgáltatást és csalódott lesz, rossz hírét fogja kelteni az adott hirdetőnek, ma már az interneten gyorsan elterjeszthető bármi.
§ MAGÁNSZEMÉLYKÉNT 1 eladó ingatlan ingyen hirdethető meg, amihez egy saját e-mail cím és egy telefonszám megadása szükséges.
(Ha TÖBB mint 3 SZÁLLÁST, vagy 1 INGATLANT kíván egyidejűleg meghirdetni, akkor a gyorsabb adatfeltöltéshez adminisztrációs felületet is biztosítunk díj ellenében. Ehhez kérjük, hívja irodánkat: 06(84) 382-661)
§ KATEGÓRIA helyes kiválasztása:
figyeljen oda, hogy hirdetését a megfelelő kategóriába és kritériumok közé adja fel:
· Ne apartmanként hirdesse meg, ha egy szobát szeretne kiadni.
· Ne 300 méterre a parttól közé sorolja az ingatlant, ha az jóval messzebb található a balatontól.
§ ÁR:
Ellenőrizze, mások mennyiért kínálják a hasonló jellegű szolgáltatást. Az azonos típusok kínálati árához képest érdemes hasonló vagy kedvezőbb áron kínálni, esetleg kedvezményeket felajánlani. A vevők általában számítanak egy kisebb alkulehetőségre, de nem feltételezik, hogy a kiugróan magas áron kínált hirdetést fog az eladó olyan sokat engedni, hogy a normális, átlagos árszintre kerüljön.
Ne adjon meg hamis árat, csak hogy előre kerüljön a hirdetése a találati oldalon, mert ezeket a hirdetéseket törölni fogjuk. Lehet, hogy több lesz a telefonáló, de biztos, hogy nem lesz egyikből se vásárló, hiszen ha valakit már az elején becsapnak…
§ SZÖVEG:
· A kínált szolgáltatásról minél több infót adunk meg, annál érdekesebb, figyelemfelkeltőbb lesz a nézők szemében.
· Figyeljünk oda a helyesírásra.
· Kerüljük a csupa nagybetű használatát, mert azt egyrészt nehezebb elolvasni, másrészt olyan érzést kelt, mintha KIABÁLNÁNK A LEENDŐ VEVŐVEL (ld: netikett szabályok: http://hu.wikipedia.org/wiki/Netikett)!
· Mintahirdetés megtekintése itt »
§ FELSZERELTSÉG:
A hirdetés feladásánál jelölőnégyzetekben tudjuk bepipálni a felszereltségét (pl.: wellness, tv, hűtő stb.). Utána ugyanezeket nem kell újra beírnunk a szabadszavas Leírás mezőbe is, hiszen ezek automatikusan megjelenítésre kerülnek a Felszereltség-nél a hirdetás adatlapján. Tehát a Leírás mezőben csak akkor említsen meg újból bármely felszereltséget, ha pontosítani szeretné azzal kapcsolatban információt. Azok részére, akik az oldal angol vagy német nyelvű változatát is használják. a felszereltséget a rendszer automatikusan angolra fordítja!
§ LEÍRÁS:
A leírás mező alkalmas a részletesebb ismertetésére. Ide leírhatjuk a közvetlen környezetet, az előnyöket, amiért érdemes minket választani, tehát minden olyan körülményt, ami fontos és mindenképp ki szeretné emelni.
NEM itt van a helye a telefonszámnak, címnek és az elérhetőségünknek! Ezeket írjuk a személyes adatokközé, így az a megfelelő helyen fog megjelenni a hirdetés adatlapján – vagyis egy olyan helyen, ahol a nézők megszokták.
§ KÉPFELTÖLTÉS:
Olvassuk el a fotózási tippgyűjteményt, és csak utána készítsük el a 6-12 képet. Ne elégedjünk meg 1-2 képpel, használjuk ki a maximálisan feltölthető mennyiséget (6 vagy akár 12 kép). Szinte senki nem nézi meg azt a hirdetést, amihez nincs kép feltöltve! Sőt, ahol kevés kép van, abban sem bíznak meg, mert ha belegondolunk, miért készít valaki kevés képet a büszkeségéről? Főleg, ha szeretne érdeklődőket. Ha a lehető legrövidebb idő alatt szeretnénk érdeklődőt találni, érdemes alaposan bemutatni mindent, amit lehet ,szép fotókon, alapos leírással.
Hogyan és honnan fotózzunk, hogy a néző úgy érezze, nem titkolunk el semmit?
Egyszerű a válasz a legnagyobb szögeket és tereket bemutató helyekről érdemes fotót készíteni, csináljon alulról fejmagaságból, magasból képeket, válogassa ki a legjobban sikerülteket.
· A fotózási tippeket részletesebben itt találja. Mintahirdetés megtekintése itt.)
§ ELSŐ KÉP (=Nyitó kép):
Ha lehet, akkor válasszuk azt a képet Nyitó képnek, ami a legelőnyösebb. Ez a kép jelenik meg a találati listában, kicsi képként, és ez kell, hogy felkeltse a néző érdeklődését és bizalmát irántunk. Néha látni olyan hirdetést, ahol a fő kép egy szobát annak is egy részét mutatja. Sajnos, ez biztos bukás… Érdemes egy ferdén előlről-oldalról készült képet választanunk fő képnek.
§ KÉPEK RETUSÁLÁSA:
Ne manipuláljuk a képeinket, ne akarjunk eltüntetni róla dolgokat, mert a személyes megtekintés során ez úgyis kiderül. Ez alól kivétel a rendszámtábla esetleges kitakarása.
Ne helyezzünk el a képeinken feliratokat, mert:
· erre az ÁSZF nem ad lehetőséget;
· előnytelen a hirdetés szempontjából, mert kitakarhat lényegi részeket, így csökkenti a hirdetés értékét.
§ KÉPALÁÍRÁS:
Előnye, hogy az adott képen látható pozitív tulajdonságra azonnal felhívja a vevők figyelmét. Pl.: helység mérete, helység fekvése, stb., Képenként 25 karakter, melyet szabadon kitölthetünk, odaillő leírással, információval. Itt lehet elmondani az érdeklődőknek, hogy mi az, amit érdemes megfigyelni az adott képen.
§ KIEMELÉSI lehetőségek:
Ha meg akarja különböztetni hirdetését másokétól, akkor emelje ki a címlapra vagy rendezze a találati lista legelejére! Adja fel 6 helyett 12 képpel, használja a képaláírásokat.
§ Tiltott hirdetések:
Összefoglaljuk azokat a főbb hibákat, melyek miatt (figyelmeztetéssel vagy anélkül) azonnal törlésre kerülhet egy hirdetés:
· nem megfelelő kategóriában feladott hirdetés (pl. eladó ingatlan kiadó ingatlanként hirdetve)
· egyéb szolgáltatás hirdetése
· nem létező szolgáltatás hirdetése
· több ingatlan egyazon hirdetésben
· felvásárlásra vonatkozó hirdetés
· elkelt-ként megjelölt hirdetés
· valótlan, vagy nem balatoni hirdetések ( autó, szolárium,...)
· nem megfelelő kategóriába sorolás (figyelmeztetés után töröljük)
· nem megfelelő állapottal hirdetett ingatlan (lelakott felújítottként).
más weboldalra való hivatkozás (link) feltüntetése a hirdetésben
· nem megfelelő távolság megadása (pl. azt adja meg, vízparti és száz méterre van a parttól)
· valótlan telefonszám megadása
· telefonszám leírásban való megadása (abban az esetben, ha más a telefonszám a leírásban, mint a telszám mezőben)
· egy ingatlant többször ad fel (pl. több kategóriában)
Reméljük, segítséget adtunk sikeres hirdetéséhez a fenti javaslatokkal.